Nutika algatus- või äriidee leiame inimeste vajaduste ja enda oskuste-huvide ühisosast. Siin on mõned näited sellest, mida paljud inimesed soovivad, tahavad või lausa vajavad.
Elus kehtib vastastikuse abistamise printsiip – kui pakud kellelegi midagi kasulikku, siis pakub ta meelsasti omaltpoolt midagi kasulikku vastu.
Vaata see nimistu üle ning tee endale märkmeid – kuidas saaksid enda huvi (nt. fotograafia) abil tuua inimeste ellu seda, mida nad vajavad?
Mida pakkuda, et inimeste elu paremaks muuta?
Lihtsust ja mugavust
- Vähem igapäevaseid tüütuid tegevusi
- Seadmeid, mis töötavad ilusti ja teevad seda, mida kasutaja soovib
- Lihtsust vajaliku info leidmisel
Häid suhteid
- Armastada ja olla armastatud
- Kuuluda heade inimeste gruppi
- Tutvuda uute inimestega (ka tagasihoidlikud inimesed)
- Kohtuda positiivsete inimestega
Edukat karjääri
- Osata hästi enda tööd teha
- Efektiivselt õppida – vähem tuupimist, rohkem tulemust
- Head töö ja puhkamise tasakaalu
Ilu ja naudingut
- Näha hea välja
- Kaunist kodu ja kontorit
- Maiustusi ja kingitusi
Põnevat meelelahutust
- Mänge ja tegevusi, mis hoiaksid meele ärksana
- Huvitavaid filme ja lugusid
- Üllatusi ja seiklusi
Head tervist
- Olla energiline ja rõõmus
- Tervislikult toituda
- Olla enda spordialal edukas
- Vähendada stressi
Puhast keskkonda
- Hingata puhast õhku ja elada puhtas elukeskkonnas
- Vähendada enda negatiivset mõju keskkonnale
Turvalisust
- Uskuda, et tulevik on hea
- Hoida enda suhteid
- Teenida piisavalt hästi, et enda kulusid katta ja unistusi täita
- Kindlust, et kui tööl midagi kehvasti läheb, siis saab hakkama
- Enda keha hoida tervena liiklemisel või sporti tehes
Eneseteostust
- Julgust olla mina ise
- Teha tööd, mis on oluline ja kasulik ka teiste jaoks
- Pidevalt kasvada ja areneda
- Realiseerida enda ideid ettevõtluse kaudu – teha “enda asja”
- Leida enda missioon ja sellele pühenduda
- Maailma paremaks paigaks muuta
Odavamalt ja paremini
Ehituses, energeetikas ja toidutööstuses otsitakse pidevalt säästlikumaid ja tervislikumaid tehnoloogiaid. Märka vajadust, paku lahendust.
Leia veel ideid, tee turu-uuringut:
- Kuula, millest inimesed räägivad, mis neile muret valmistab (probleemis peitub võimalus).
- Loe ja pane tähele, millistest trendidest ja vajadustest ajakirjanduses kirjutatakse.
- Teadvusta enda igapäevakeskkonnas asju ja teenuseid, mida saaks paremini teha.
- Loe Kireleidja blogist: 5 probleemi, mis loovad ärivõimalusi.
- Pea ideemärkmikku, kuhu kritseldad pidevalt uusi mõtteid.